Dzisiaj: Czwartek 14 listopada 2024

Roosevelta bez wahadła

Proszę określić gdzie leży problem:
3 + 3 =
Link
3 + 3 =
DSC_4559
Z przebudowywanego fragmentu ulicy Roosevelta usunięto sygnalizację, która sterowała ruchem wahadłowym. To efekt szybszego niż zakłada harmonogram przebiegu inwestycji.
Bardzo sprawnie przebiega modernizacja ulicy Roosevelta, na odcinku od ulicy Wroniej do granic miasta. Z informacji przekazanej przez wykonawcę wynika, że zakres wykonanych dotychczas prac wyprzedza założony harmonogram. Dlatego w okresie świąteczno-noworocznym dla upłynnienia ruchu usunięto przenośną sygnalizację świetlną, która sterowała ruchem wahadłowym. Sygnalizacja oczywiście tutaj powróci, kiedy drogowcy rozpoczną frezowanie oraz przebudowę zachodniego pasa ruchu.

A co słychać na placu budowy? Dotychczas wykonano wszystkie prace przy budowie i wymianie mediów, a na połowie modernizowanego odcinka udrożniono rowy odwadniające oraz wykonano jezdnię, zjazdy do posesji, chodnik i asfaltową ścieżkę rowerową.
 Prace będą teraz skupiały się na pozostałym fragmencie ulicy bliżej granic miasta. Wschodni pas ruchu jest już praktycznie wykonany. Po ustabilizowaniu się warunków atmosferycznych drogowcy zajmą się budową od podstaw zachodniego pasa ruchu oraz ułożeniem chodnika i ścieżki rowerowej oraz przebudową rowów odwadniających.

- Kierowcy muszą jednak pamiętać, że cały czas jest to plac budowy i należy stosować się do tymczasowego oznakowania, jak również uważać na maszyny budowlane – podkreślają magistraccy urzędnicy.
Zgodnie z zapisami umowy prace tego etapu powinny zakończyć się w maju 2024 roku. Jednak wykonawca zakłada, że ten odcinek odda do użytkowania zdecydowanie wcześniej.

Przypominamy, że drugi odcinek ulicy Roosevelta, od ronda Żołnierzy Wyklętych do ul. Towarowej, jest wykonywany w formule "zaprojektuj i wybuduj". Aktualnie firma przygotowuje wszelką dokumentację potrzebną do rozpoczęcia prac. Na tym fragmencie ma zostać wykonany ciąg pieszo-rowerowy po stronie południowej, chodnik po stronie północnej, zatoki autobusowe, oświetlenie uliczne oraz nawierzchnia jezdni. Wcześniej prace dotkną przebudowy infrastruktury podziemnej.

Modernizacja ul. Roosevelta to jedna z największych drogowych inwestycji, jakie rozpoczęły się w 2023 roku. Całkowity koszt wykonania ww. dwóch etapów wynosi blisko 22,5 mln zł. Jednak na realizację zadania pozyskaliśmy aż 21,3 mln zł dofinansowania z programu "Polski Ład". 
Wykonawcą prac jest konsorcjum piotrkowskich firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów „ERBEDIM” Sp. z o.o oraz Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Sp. z o.o.
← powrót