Roboty związane z przebudową ulicy Roosevelta idą pełną parą. Pierwszy etap prac obejmuje modernizację odcinka od ul. Wroniej do granic miasta. Prace prowadzone są pod ruchem. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.
- Obecnie drogowcy skupiają się na tym co na co dzień nie jest widoczne a wymaga kosztownych i długotrwałych prac, czyli infrastrukturze podziemnej. Prace obejmują budowę kanalizacji deszczowej, likwidację kolizji z infrastrukturą podziemną i nadziemną oraz zabezpieczenie sieci na czas trwania robót – wyliczają pracownicy Biura Rozwoju Miasta i Inwestycji
Modernizację przejdą dwa odcinki. Pierwszy obecnie wykonywany jest fragment od ul. Wroniej do granic miasta. Z kolei odcinek od ronda Żołnierzy Wyklętych do ul. Towarowej wykonany będzie w formule "zaprojektuj i wybuduj". Prace oprócz budowy infrastruktury podziemnej obejmą wykonanie ciągu pieszo-rowerowego po stronie południowej, chodników po stronie północnej i wylanie nowej nawierzchni jezdni.
Szczegółowy zakres prac dla odcinka ul. Roosevelta od ul. Wroniej do ul Granicznej:
Modernizację przejdą dwa odcinki. Pierwszy obecnie wykonywany jest fragment od ul. Wroniej do granic miasta. Z kolei odcinek od ronda Żołnierzy Wyklętych do ul. Towarowej wykonany będzie w formule "zaprojektuj i wybuduj". Prace oprócz budowy infrastruktury podziemnej obejmą wykonanie ciągu pieszo-rowerowego po stronie południowej, chodników po stronie północnej i wylanie nowej nawierzchni jezdni.
Szczegółowy zakres prac dla odcinka ul. Roosevelta od ul. Wroniej do ul Granicznej:
- wymianę konstrukcji nawierzchni jezdni;
- budowę chodników dla pieszych;
- budowę ciągów pieszo – rowerowych;
- przebudowę skrzyżowań z drogami niższych klas;
- przebudowę i budowę zjazdów publicznych;
- budowę i przebudowę zjazdów indywidualnych;
- budowę zatok autobusowych w ciągu ulicy Roosevelta wraz z peronami;
- budowę peronów przy przystankach autobusowych zlokalizowanych przy jezdni;
- przebudowę istniejącej pętli autobusowej przy skrzyżowaniu ulic Roosevelta i Granicznej;
- budowę kanalizacji deszczowej;
- likwidację kolizji z infrastrukturą podziemną i nadziemną oraz zabezpieczenie sieci na czas trwania robót;
- budowę doświetlaczy przejść dla pieszych budowę i przebudowę sieci wodociągowej wraz z przyłączami w pasie drogowym,
- przebudowę i zabezpieczenie kolidujących z inwestycją sieć elektryczną - oświetlenia ulicznego;
- wycinkę drzew (samosiejek) w niezbędnym zakresie;
- założenie obszarów zielonych – trawniki;
- montaż elementów małej architektury;
- uporządkowanie terenu;
- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego
Na przebudowywanym odcinku zostanie ustawione oświetlenie LED oraz ławki i kosze. Na odcinku Wronia Graniczna znajdzie się też próg zwalniający.
Całkowity koszt dwóch etapów wynosi 22.460 871,32 zł. Wykonawcą jest konsorcjum piotrkowskich firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów „ERBEDIM” Sp. z o.o oraz Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Sp. z o.o.
Przedsięwzięcie zrealizowane będzie w oparciu o dofinansowanie z rządowego programu "Polski Ład".
Całkowity koszt dwóch etapów wynosi 22.460 871,32 zł. Wykonawcą jest konsorcjum piotrkowskich firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów „ERBEDIM” Sp. z o.o oraz Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Sp. z o.o.
Przedsięwzięcie zrealizowane będzie w oparciu o dofinansowanie z rządowego programu "Polski Ład".