Miasto realizuje jedną z największych inwestycji drogowych ostatnich lat, tj. przebudowę ulic Wolborskiej Rakowskiej. Dziś odbył się briefing prasowy, na którym poinformowano o zaawansowaniu prac.
Wykonawcę przebudowy ulic Wolborskiej i Rakowskiej miasto wyłoniło pięć miesięcy temu (podpisanie umowy – 22.06.2023 r.). Inwestycję, która realizowana jest w formule „projektuj i buduj” wykona firma STRABAG. Dziś (16.11) u zbiegu ulic Wolborskiej i Rakowskiej zorganizowano briefing prasowy, podczas którego prezydent Krzysztof Chojniak oraz przedstawiciele wykonawcy – Marcin Maj (projektant) oraz Maciej Tomaszewski (rzecznik prasowy firmy STRABAG) przybliżyli zakres inwestycji oraz zaawansowanie prac.
- Inwestycja obejmie wymianę infrastruktury podziemnej oraz oczywiście przebudowę jezdni i chodników. Co ważne, z myślą o bezpieczeństwie rowerzystów wybudujemy też asfaltowy ciąg pieszo-rowerowy, którego dziś tutaj nie ma. Będzie on biegł po północnej stronie ulicy Wolborskiej, czyli po stronie marketów ALDI i Biedronka, a na ulicy Rakowskiej po stronie szpitala – mówił Krzysztof Chojniak, który zaznaczył, inwestycja obejmuje również przebudowę przy szpitalu oraz wykonanie dodatkowych miejsc parkingowych wzdłuż ul. Rakowskiej i Wolborskiej.
Inwestycja obejmie także budowę nowego ronda u zbiegu ulic Rakowskiej i Wolborskiej, przebudowę ronda Narodowych Sił Zbrojnych (Wolborska-Miast Partnerskich) na rondo turbinowe oraz korektę ronda im. T. Pecolta (Wolborska-Wyzwolenia-Rzemieślnicza).
Całe zadanie będzie realizowane etapowo. - W pierwszej kolejności chcemy wykonać odcinek ulicy Wolborskiej od Miast Partnerskich do Rakowskiej (bez skrzyżowania). Szacujemy, że prace tego etapu rozpoczną się na przełomie wiosny i lata przyszłego roku – informował projektant Marcin Maj i dodał. Aktualnie jesteśmy na etapie projektowania. Uzyskujemy niezbędne pozwolenia, jak decyzja środowiskowa, operaty wodno-prawne, wykonujemy uzgodnienia branżowe ze wszystkimi gestorami sieci. Cały czas jesteśmy w kontakcie z miastem, aby na bieżąco wprowadzać niezbędne zmiany do projektu – opisywał Marcin Maj.
Zgodnie z zapisami umowy inwestycja potrwa do lipca 2026 roku, w tym: projekty wraz z wszystkimi uzgodnieniami do 18 miesięcy od dnia podpisania umowy (czyli do grudnia 2024). Całkowity koszt zadania wynosi 47,63 mln zł. Dofinansowanie - 28 mln zł z rządowego programu „Polski Ład”.
************************
Zakres inwestycji:
- wymiana konstrukcji oraz nawierzchni jezdni dwóch ulic
- budowa chodników i ciągów pieszo – rowerowych
- budowa ronda u zbiegu Wolborskiej i Rakowskiej
- przebudowa istniejącego ronda Narodowych Sił Zbrojnych na rondo turbinowe
- przebudowa parkingu przy szpitalu oraz budowa dodatkowych miejsc postojowych przy ul. Rakowskiej
- budowa miejsc postojowych wzdłuż ulicy Wolborskiej
- przebudowa nawierzchni placu Litewskiego po jego zachodniej stronie
- przebudowa (korektę) ronda T. Pecolta
- budowa zatok autobusowych
- przebudowa istniejącej pętli autobusowej przy ul. Rakowskiej
- budowa doświetlaczy przejść dla pieszych
- budowę oświetlenia ulicznego
- budowa i przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami
- przebudowę sieci wodociągowej wraz z przyłączami
- budowa kanalizacji deszczowej
- likwidacja kolizji z infrastrukturą podziemną i naziemną
- wycinka drzew w niezbędnym zakresie
- montaż elementów małej architektury
- Inwestycja obejmie wymianę infrastruktury podziemnej oraz oczywiście przebudowę jezdni i chodników. Co ważne, z myślą o bezpieczeństwie rowerzystów wybudujemy też asfaltowy ciąg pieszo-rowerowy, którego dziś tutaj nie ma. Będzie on biegł po północnej stronie ulicy Wolborskiej, czyli po stronie marketów ALDI i Biedronka, a na ulicy Rakowskiej po stronie szpitala – mówił Krzysztof Chojniak, który zaznaczył, inwestycja obejmuje również przebudowę przy szpitalu oraz wykonanie dodatkowych miejsc parkingowych wzdłuż ul. Rakowskiej i Wolborskiej.
Inwestycja obejmie także budowę nowego ronda u zbiegu ulic Rakowskiej i Wolborskiej, przebudowę ronda Narodowych Sił Zbrojnych (Wolborska-Miast Partnerskich) na rondo turbinowe oraz korektę ronda im. T. Pecolta (Wolborska-Wyzwolenia-Rzemieślnicza).
Całe zadanie będzie realizowane etapowo. - W pierwszej kolejności chcemy wykonać odcinek ulicy Wolborskiej od Miast Partnerskich do Rakowskiej (bez skrzyżowania). Szacujemy, że prace tego etapu rozpoczną się na przełomie wiosny i lata przyszłego roku – informował projektant Marcin Maj i dodał. Aktualnie jesteśmy na etapie projektowania. Uzyskujemy niezbędne pozwolenia, jak decyzja środowiskowa, operaty wodno-prawne, wykonujemy uzgodnienia branżowe ze wszystkimi gestorami sieci. Cały czas jesteśmy w kontakcie z miastem, aby na bieżąco wprowadzać niezbędne zmiany do projektu – opisywał Marcin Maj.
Zgodnie z zapisami umowy inwestycja potrwa do lipca 2026 roku, w tym: projekty wraz z wszystkimi uzgodnieniami do 18 miesięcy od dnia podpisania umowy (czyli do grudnia 2024). Całkowity koszt zadania wynosi 47,63 mln zł. Dofinansowanie - 28 mln zł z rządowego programu „Polski Ład”.
************************
Zakres inwestycji:
- wymiana konstrukcji oraz nawierzchni jezdni dwóch ulic
- budowa chodników i ciągów pieszo – rowerowych
- budowa ronda u zbiegu Wolborskiej i Rakowskiej
- przebudowa istniejącego ronda Narodowych Sił Zbrojnych na rondo turbinowe
- przebudowa parkingu przy szpitalu oraz budowa dodatkowych miejsc postojowych przy ul. Rakowskiej
- budowa miejsc postojowych wzdłuż ulicy Wolborskiej
- przebudowa nawierzchni placu Litewskiego po jego zachodniej stronie
- przebudowa (korektę) ronda T. Pecolta
- budowa zatok autobusowych
- przebudowa istniejącej pętli autobusowej przy ul. Rakowskiej
- budowa doświetlaczy przejść dla pieszych
- budowę oświetlenia ulicznego
- budowa i przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami
- przebudowę sieci wodociągowej wraz z przyłączami
- budowa kanalizacji deszczowej
- likwidacja kolizji z infrastrukturą podziemną i naziemną
- wycinka drzew w niezbędnym zakresie
- montaż elementów małej architektury