Numery alarmowe, telefony zaufania, pomoc mieszkańcom
Pogotowie ratunkowe, straż pożarna, policja | 112 |
POGOTOWIE ENERGETYCZNE | 991 |
POGOTOWIE GAZOWE | 992 |
MIEJSKI ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ | (44) 645-16-05 |
ZARZĄD DRÓG I UTRZYMANIA MIASTA | (44) 733-92-53 |
MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE | (44)733-90-03 |
OŚRODEK INTERWENCJI KRYZYSOWEJ | (44) 6474362 |
STRAŻ MIEJSKA | 986, 7323760 |
MIEJSKI RZECZNIK KONSUMENTÓW (ul.Szkolna 28 - pokój 143 - wejście B) |
|
Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia" | 801 120 002 |
Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży | 116-111 |
Całodobowy telefon antynarkotykowy | (44) 647-94-44 |
|
Nieodpłatna pomoc prawna w Piotrkowie
Na terenie miasta funkcjonują dwa punkty nieodpłatnej pomocy prawnej i jeden punkt nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej zlokalizowane są w Urzędzie Miasta (ul. Szkolna 28), pokój 130 i czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 8:30-12:30 i 13:00-17:00.
Punkt nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego zlokalizowany jest w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym (Al. 3-go Maja 28/34), pokój 206 i czynny od poniedziałku do czwartku w godzinach 13:00-17:00, a w piątki 8:00-12:00.
Nieodpłatana pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługują osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób w ciągu ostatniego roku.
WAŻNE!
Skorzystanie z darmowego poradnictwa możliwe jest wyłącznie po wcześniejszym umówieniu wizyty pod numerem telefonu 44 732 77 81.
Osoba korzystająca z pomocy prawnej zobowiązana jest do złożenia pisemnego oświadczenia, potwierdzającego, że nie stać jej na skorzystanie z porady we własnym zakresie.
Udzielanie pomocy odbywa się według kolejności zgłoszeń po umówieniu terminu wizyty. Porady prawne udzielane są w formie osobistej rozmowy.
Osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się pomoc może być udzielana także poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.
Osoby uprawnione do skorzystania z usług w ramach systemu nieodpłatnej pomocy prawnej proszone są o przygotowanie:
- dowodu osobistego, bądź w przypadku braku numeru PESEL - innego dokumentu stwierdzającego tożsamość,
- dokumentacji, dotyczącej problemu prawnego – jeżeli taką posiadają.
Dodatkowo osoby samozatrudnione powinny przygotować wszystkie zaświadczenia o otrzymanym przez państwo wsparciu oraz o pomocy udzielonej przez państwo w rolnictwie lub rybołówstwie w roku, w którym ubiegają się o nieodpłatną pomoc prawną oraz w ciągu 2 poprzedzających ją lat podatkowych, bądź oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, bądź oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tymże okresie.
Po uzyskaniu nieodpłatnej porady istnieje możliwość przekazania o niej opinii. Można to zrobić pod numerem 44 732 77 81, za pośrednictwem poczty elektronicznej: darmowapomocprawna@piotrkow.pl lub listownie, do Referatu Spraw Społecznych, Pasaż Karola Rudowskiego 10, 97-300 Piotrków Trybunalski.
Więcej informacji nt. zasad udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego znajduje się na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości: https://darmowapomocprawna.ms.gov.pl/pl/.
Więcej o nieodpłatnej pomocy prawnej w Piotrkowie piszemy TUTAJ.