Całkowita wartość projektu: 866 792,18 zł
Dofinansowanie projektu: 771 415,68 zł, (w tym: UE: 736 773,35 zł, BP: 34 642,33 zł)
Celem głównym projektu jest:
Celem projektu jest poprawa jakości kształcenia w IV Liceum Ogólnokształcące im. Generała Stefana Roweckiego – Grota dla której organem prowadzącym jest Miasto Piotrków Trybunalski oraz zwiększenie szans edukacyjnych i rozwojowych 150 (90K i 60M) uczniów LO w okresie 1.12.2024 – 30.11.2025 r. poprzez rozwój kompetencji kluczowych społecznych i emocjonalnych, cyfrowych oraz zajęć specjalistycznych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym z niepełnosprawnościami tj. doposażenie szkoły w niezbędny sprzęt i pomoce dydaktyczne, rozszerzenie oferty LO o organizację i prowadzenie dodatkowych zajęć w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych, cyfrowych, językowych, ekologicznych i matematycznych oraz specjalistycznych 150 uczniów (90K i 60M) oraz nabycie kwalifikacji i kompetencji zawodowych przez 30 (3M i 27K) n-li pracujących w LO poprzez udział w szkoleniach i kursach.
Działania w projekcie:
Cel główny zostanie osiągnięty poprzez realizację działań wynikających z diagnozy LO:
1. Adaptacja
Adaptacja pokoju pedagoga specjalnego. Prace obejmują wymianę podłogi, ściany i sufit, wymiana instalacji elektrycznej i oświetlenia, wymiana drzwi, rolety oraz prace przygotowawcze tj. skucie posadzek, usuwanie starej farby, demontaż drzwi i ościeżnic. Prace są konieczne w celu zapewnienia bezpieczeństwa uczniów oraz dostosowania do potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami i SPE.
2. Wyposażenie szkoły w sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji wysokiej jakości kształcenia w tym cyfryzacja szkoły.
W ramach projektu zaplanowano stworzenie nowej sali językowej i terminalowej komputerowej dostosowanej do potrzeb uczniów ze SPE w tym z niepełnosprawnościami składającej się z: urządzeń interaktywnych oraz mebli niezbędnych do prowadzenia wysokiej jakości edukacji ogólnej.
Zaplanowano także zakup pomocy dydaktycznych do biologii, przyrody, informatyki oraz sprzętu i pomocy dydaktycznych do zajęć terapeutycznych m.in.: wyposażenie pokoju pedagoga, pomoce do terapii sensorycznej, pomoce zwiększające jakość zajęć niezbędne do prowadzenia wysokiej jakości zajęć terapeutycznych oraz obsługi oprogramowania do terapii, meble do pokoju pedagoga.
W ramach cyfryzacji szkoły zakupione będą laptopy, monitory interaktywne, komputery all in one oraz wirtualne laboratorium do nauki informatyki, chemii, przyrody, matematyki i innych przedmiotów w nowoczesny i przystępny sposób zwiększając jakość i atrakcyjność zajęć.
3.Zajęcia dla uczniów
Łącznie w zadaniu będzie brało udział 150 U (90K i 60M). Zajęcia mają na celu zdobycie dodatkowych umiejętności w zakresie kompetencji kluczowych w tym cyfrowych a także poszerzenie wiedzy proekologicznej zgodnie z profilem szkoły. Program zajęć wykracza ponad podstawę programową. Zaplanowano realizację następujących zajęć dodatkowych prowadzonych przez nauczycieli w ramach godzin ponadwymiarowych:
4.Wyjazdy edukacyjne
Warsztaty w kamienicy Alchemika, Toruń oraz Planetarium – 90 osób
6. Doskonalenie nauczycieli z zakresu studiów/szkoleń/kursów zawodowych.
W ramach projektu zaplanowano:
1.Wdrożenie i szkolenie z obsługi pracowni terminalowej dla 1 nauczyciela.
2.Szkolenie dla nauczycieli z zakresu zapobiegania dyskryminacji dla 30 nauczycieli.
3.Warsztat- Monitor interaktywny w praktyce edukacyjnej dla 10 nauczycieli.
4.Kurs - Trener edukacji ekologicznej dla 2 nauczycieli.
Rezultaty w projekcie (wskaźniki produktu i rezultatu):
Dofinansowanie projektu: 771 415,68 zł, (w tym: UE: 736 773,35 zł, BP: 34 642,33 zł)
Celem głównym projektu jest:
Celem projektu jest poprawa jakości kształcenia w IV Liceum Ogólnokształcące im. Generała Stefana Roweckiego – Grota dla której organem prowadzącym jest Miasto Piotrków Trybunalski oraz zwiększenie szans edukacyjnych i rozwojowych 150 (90K i 60M) uczniów LO w okresie 1.12.2024 – 30.11.2025 r. poprzez rozwój kompetencji kluczowych społecznych i emocjonalnych, cyfrowych oraz zajęć specjalistycznych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym z niepełnosprawnościami tj. doposażenie szkoły w niezbędny sprzęt i pomoce dydaktyczne, rozszerzenie oferty LO o organizację i prowadzenie dodatkowych zajęć w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych, cyfrowych, językowych, ekologicznych i matematycznych oraz specjalistycznych 150 uczniów (90K i 60M) oraz nabycie kwalifikacji i kompetencji zawodowych przez 30 (3M i 27K) n-li pracujących w LO poprzez udział w szkoleniach i kursach.
Działania w projekcie:
Cel główny zostanie osiągnięty poprzez realizację działań wynikających z diagnozy LO:
1. Adaptacja
Adaptacja pokoju pedagoga specjalnego. Prace obejmują wymianę podłogi, ściany i sufit, wymiana instalacji elektrycznej i oświetlenia, wymiana drzwi, rolety oraz prace przygotowawcze tj. skucie posadzek, usuwanie starej farby, demontaż drzwi i ościeżnic. Prace są konieczne w celu zapewnienia bezpieczeństwa uczniów oraz dostosowania do potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami i SPE.
2. Wyposażenie szkoły w sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji wysokiej jakości kształcenia w tym cyfryzacja szkoły.
W ramach projektu zaplanowano stworzenie nowej sali językowej i terminalowej komputerowej dostosowanej do potrzeb uczniów ze SPE w tym z niepełnosprawnościami składającej się z: urządzeń interaktywnych oraz mebli niezbędnych do prowadzenia wysokiej jakości edukacji ogólnej.
Zaplanowano także zakup pomocy dydaktycznych do biologii, przyrody, informatyki oraz sprzętu i pomocy dydaktycznych do zajęć terapeutycznych m.in.: wyposażenie pokoju pedagoga, pomoce do terapii sensorycznej, pomoce zwiększające jakość zajęć niezbędne do prowadzenia wysokiej jakości zajęć terapeutycznych oraz obsługi oprogramowania do terapii, meble do pokoju pedagoga.
W ramach cyfryzacji szkoły zakupione będą laptopy, monitory interaktywne, komputery all in one oraz wirtualne laboratorium do nauki informatyki, chemii, przyrody, matematyki i innych przedmiotów w nowoczesny i przystępny sposób zwiększając jakość i atrakcyjność zajęć.
3.Zajęcia dla uczniów
Łącznie w zadaniu będzie brało udział 150 U (90K i 60M). Zajęcia mają na celu zdobycie dodatkowych umiejętności w zakresie kompetencji kluczowych w tym cyfrowych a także poszerzenie wiedzy proekologicznej zgodnie z profilem szkoły. Program zajęć wykracza ponad podstawę programową. Zaplanowano realizację następujących zajęć dodatkowych prowadzonych przez nauczycieli w ramach godzin ponadwymiarowych:
- zajęcia z języka angielskiego 180h
- zajęcia z matematyki 180h
- zajęcia z informatyki 180h
- zajęcia z chemii 90h
- zajęcia z biologii 90h
- zajęcia proekologicznych 60h
- zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej 150h
- zajęcia z doradztwa zawodowego 150h
- zajęcia z terapii sensorycznej 60h
4.Wyjazdy edukacyjne
Warsztaty w kamienicy Alchemika, Toruń oraz Planetarium – 90 osób
6. Doskonalenie nauczycieli z zakresu studiów/szkoleń/kursów zawodowych.
W ramach projektu zaplanowano:
1.Wdrożenie i szkolenie z obsługi pracowni terminalowej dla 1 nauczyciela.
2.Szkolenie dla nauczycieli z zakresu zapobiegania dyskryminacji dla 30 nauczycieli.
3.Warsztat- Monitor interaktywny w praktyce edukacyjnej dla 10 nauczycieli.
4.Kurs - Trener edukacji ekologicznej dla 2 nauczycieli.
Rezultaty w projekcie (wskaźniki produktu i rezultatu):
- Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem
Wartość docelowa ogółem: 150 (90- k; 60-m)
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem
Wartość docelowa ogółem: 30 (27- k; 3-m)
- Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem
- Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem. Wartość docelowa ogółem: 17 (8-k; 9-m)
- Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
- Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej
- Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym
- Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu
- Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie