Przy pętli autobusowej na ul. Dmowskiego wybudowaliśmy pierwszą stację transformatorową, do której niebawem zostanie podłączona stacja ładowania autobusów elektrycznych obsługująca "emzetki" korzystające z tejże pętli. Kolejne takie stacje transformatorowe staną na pętli przy ul. Słowackiego, a także na bazie MZK przy Krakowskim Przedmieściu.
- W ciągu najbliższych dni wybudujemy wszystkie stacje transformatorowe i przygotujemy infrastrukturę do podłączenia wszystkich stacji ładowania. Z kolei "ładowarki” powinny zostać ustawione w ciągu najbliższego miesiąca – informuje Karol Szokalski, dyrektor ZDiUM i zaznacza, że jest to niezbędna infrastruktura do tego, abyśmy w przyszłości mogli korzystać z autobusów elektrycznych.
- Na zajezdni MZK wybudujemy sześć dwustanowiskowych ładowarek do nocnego, wolnego ładowania. Natomiast na pętli przy ul. Dmowskiego ustawimy 2 stacje, a przy pętli ul. Słowackiego jedną do szybkiego ładowania autobusów - wylicza dyrektor.
Koszt budowy stacji ładowania autobusów wraz z niezbędną infrastrukturą to niewiele ponad 9,8 mln zł. Około 25% tej kwoty stanowi zewnętrzne dofinansowanie.
Przypominamy, że umowa na wyprodukowanie dla naszego miasta autobusów elektrycznych jest w trakcie realizacji, a "elektryki" na piotrkowskie ulice powinny wyruszyć w okolicy najbliższych wakacji.
Na zakup autobusów elektrycznych wraz z budową stacji ładowania miasto pozyskało dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Łączny koszt inwestycji to 55,3 mln zł, z czego ponad 22,7 mln zł stanowi dofinansowanie z NFOŚiGW.
W związku z trwającą budową ładowarek dla autobusów elektrycznych na pętli przy ul. Dmowskiego i brakiem możliwości zawracania na pętli od dnia 17 maja br. częściowo przywrócona zostanie obsługa ul. Dmowskiego przez autobusy linii: 2, 4, 6 i 9. Trasy ww. linii przebiegać będą następująco:
- Na zajezdni MZK wybudujemy sześć dwustanowiskowych ładowarek do nocnego, wolnego ładowania. Natomiast na pętli przy ul. Dmowskiego ustawimy 2 stacje, a przy pętli ul. Słowackiego jedną do szybkiego ładowania autobusów - wylicza dyrektor.
Koszt budowy stacji ładowania autobusów wraz z niezbędną infrastrukturą to niewiele ponad 9,8 mln zł. Około 25% tej kwoty stanowi zewnętrzne dofinansowanie.
Przypominamy, że umowa na wyprodukowanie dla naszego miasta autobusów elektrycznych jest w trakcie realizacji, a "elektryki" na piotrkowskie ulice powinny wyruszyć w okolicy najbliższych wakacji.
Na zakup autobusów elektrycznych wraz z budową stacji ładowania miasto pozyskało dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Łączny koszt inwestycji to 55,3 mln zł, z czego ponad 22,7 mln zł stanowi dofinansowanie z NFOŚiGW.
W związku z trwającą budową ładowarek dla autobusów elektrycznych na pętli przy ul. Dmowskiego i brakiem możliwości zawracania na pętli od dnia 17 maja br. częściowo przywrócona zostanie obsługa ul. Dmowskiego przez autobusy linii: 2, 4, 6 i 9. Trasy ww. linii przebiegać będą następująco:
- autobusy linii 2, 4 i 9 w kierunku ul. Dmowskiego od przystanku Kostromska – Belzacka kursować będą al. Sikorskiego, Trasą N-S, ul. Dmowskiego do przystanku Dmowskiego FMG „Pioma”;
- autobusy linii 6 w relacji z Wierzej do przystanku Dmowskiego FMG „Pioma” od przystanku Dmowskiego – Poprzeczna kursować będą ul. Kostromską,
Trasą N-S, ul. Dmowskiego do przystanku Dmowskiego FMG „Pioma”; - autobusy linii 6 w relacji z Wierzej do przystanku Słowackiego Osiedle od przystanku Dmowskiego – Poprzeczna kursować będą ul. Dmowskiego i Trasą N-S;
- w kierunku centrum miasta dla linii: 2, 4, 6 i 9 przywrócone zostaną stałe trasy autobusów.