Dzisiaj: Czwartek 26 grudnia 2024

1,5 mln na nowoczesną edukację

Proszę określić gdzie leży problem:
7 + 6 =
Link
7 + 6 =
Piotrków Trybunalski otrzymał ponad 1,5 mln zł z Funduszy Europejskich na nowoczesne projekty edukacyjne dla dwóch szkół. Dzięki temu uczniowie z SP 8 i IV LO skorzystają z nowych technologii, nowatorskich zajęć oraz wsparcia psychologicznego, a nauczyciele podniosą swoje kompetencje.


Oba projekty, nazwane „Cyfrowa Ósemka” i „Cyfrowe LO”, mają pomagać w rozwijaniu kluczowych kompetencji społecznych, emocjonalnych i cyfrowych. Dzięki zaangażowaniu nauczycieli i samorzadu, szkoły wzbogacą się o nowoczesne pracownie, sprzęt dydaktyczny, sale terapeutyczne i innowacyjne narzędzia technologiczne – wszystko, co niezbędne, by dostosować ofertę edukacyjną do wymagań współczesności.

Dzięki projektom nie tylko uczniowie, ale także nauczyciele zdobędą nowe kompetencje zawodowe i umiejętności, istotne w pracy z młodzieżą.

- Dzięki wsparciu Urzędu Marszałkowskiego możemy wyrównywać szanse edukacyjne dzieci i młodzieży z naszego województwa - podkreśliła marszałek Joanna Skrzydlewska, wręczając symboliczne czeki dyrektorom obu placówek - Monice Merk z SP nr 8 oraz Konradowi Sikorze z IV LO w Piotrkowie.- Nie ma lepszej inwestycji niż ta w dzieci i młodzież, bo to przyszłość naszego regionu. Gratuluję, gdy widzę dobrze przygotowane wnioski, które dają ogromną szansę na rozwój. 

Zarząd Województwa Łódzkiego zatwierdził do dofinansowania 69 z 240 złożonych projektów w ramach naboru FELD.08.07 Kształcenie ogólne, z czego dwa przypadają właśnie na Piotrków Trybunalski. Co ważne, wkład własny miasta, wynoszący 190 555,80 zł, nie obciąży budżetu, dzięki uwzględnieniu kosztu wynajęcia sal na zajęcia dla uczniów.

 - Współpraca z województwem jest dla nas bardzo ważna – nie tylko ze względu na środki finansowe, lecz także na znaczenie, jakie ma ona dla rozwoju naszego miasta - powiedział prezydent Piotrkowa Trybunalskiego, Juliusz Wiernicki, podczas konferencji z udziałem marszałka województwa łódzkiego Joanny Skrzydlewskiej. - Inwestycja w edukację i przyszłość młodego pokolenia to najlepsza inwestycja, jaką możemy podjąć. Piotrkowskie szkoły już teraz reprezentują wysoki poziom, ale nadal wymagają naszego zaangażowania.

Oba projekty będą realizowane w latach 2024–2025.
 
Szczegóły projektów:

Szkoła Podstawowa nr 8 będzie realizowała projekt pt. „Cyfrowa ósemka”
Całkowita wartość projektu: 864 521,19 zł
Dofinansowanie UE: 769 341,89 zł
Wkład własny: 95 179,30 zł
 
IV Liceum Ogólnokształcące będzie realizowało projekt pt. „Cyfrowe LO”
Całkowita wartość projektu: 866 792,18 zł
Dofinansowanie UE: 771 415,68 zł
Wkład własny: 95 376,50 zł
 
Celem obu projektów jest poprawa jakości kształcenia oraz zwiększenie szans edukacyjnych uczniów poprzez rozwój kompetencji społecznych, emocjonalnych i cyfrowych. Będzie to osiągnięte poprzez realizację zajęć specjalistycznych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, doposażenie szkoły w niezbędny sprzęt i pomoce dydaktyczne, rozszerzenie oferty szkoły o organizację i prowadzenie dodatkowych zajęć cyfrowych, językowych, ekologicznych i matematycznych oraz specjalistycznych oraz nabycie kwalifikacji i kompetencji zawodowych przez 50 nauczycieli pracujących w obu szkołach poprzez udział w szkoleniach i kursach i studiach podyplomowych.
 
W projekcie IV Liceum Ogólnokształcącego weźmie udział 150 uczniów i 30 nauczycieli.
Uczniowie będą mogli wziąć udział w dodatkowych zajęciach z j. angielskiego, matematyki, informatyki, chemii, biologii, ekologii. Osoby ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi otrzymają wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, będą mogły wziąć również udział w terapii sensorycznej. Uczniowie będą mogli również skorzystać z doradztwa zawodowego grupowego i indywidualnego. W ramach projektu 90 uczniów weźmie również udział w wyjeździe edukacyjnym do Torunia.

Nauczyciele w ramach projektu będą mogli podnieść swoje kompetencje podczas szkoleń z obsługi pracowni komputerowej (terminalowej), wezmą udział w warsztatach pt. „Monitor interaktywny w praktyce edukacyjnej” czy kursie pn. „Trener edukacji ekologicznej” oraz zostaną przeszkoleni z zakresu zapobiegania dyskryminacji.

W ramach projektu wykonany zostanie remont i wyposażenie pokoju pedagoga specjalnego, utworzona zostanie nowa sala językowa i komputerowa dostosowana do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami. Zaplanowano w projekcie także zakup pomocy do biologii, przyrody, informatyki oraz sprzętu i pomocy dydaktycznych do zajęć terapeutycznych.
Projekt będzie realizowany od grudnia 2024 do listopada 2025.
 
W projekcie Szkole Podstawowej nr 8 weźmie udział 100 uczniów i 20 nauczycieli.
Uczniowie będą mogli wziąć udział w dodatkowych zajęciach z j. angielskiego, matematyki, informatyki, fizyki, chemii, ekologii. Osoby ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi otrzymają wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, będą mogły wziąć również udział w terapii sensorycznej. W ramach projektu 45 uczniów weźmie udział w wyjeździe edukacyjnym do Kamienicy Alchemika i Planetarium w Toruniu i 45 uczniów w wyjeździe do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.

Nauczyciele w ramach projektu będą mogli podnieść swoje kompetencje podczas szkoleń z obsługi pracowni komputerowej (terminalowej), wezmą udział w warsztatach pt. „Monitor interaktywny w praktyce edukacyjnej” czy kursie pn. „Trener edukacji ekologicznej” oraz zostaną przeszkoleni z zakresu zapobiegania dyskryminacji. Ponadto 7 nauczycieli zdobędzie nowe kwalifikacje kończąc studia podyplomowe: Grafika komputerowa, Matematyka, Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością słuchową(surdopedagogika), Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Język polski jako obcy, Sudropedagogika, Nauczanie biologii i przyrody.

W ramach projektu zaplanowano zakup pracowni VR oraz nowej sali językowej. Zakupione zostaną pomoce do fizyki, informatyki oraz sprzęt i pomoce dydaktyczne do zajęć terapeutycznych. W ramach cyfryzacji szkoła wzbogaci się o laptopy, monitory interaktywne, komputery all in one oraz wirtualne laboratorium do nauki informatyki, chemii, fizyki, matematyki i innych przedmiotów.
Projekt będzie realizowany od października 2024 do grudnia 2025.


← powrót