Dzisiaj: Wtorek 24 grudnia 2024

Autostradą do Transformacji

Proszę określić gdzie leży problem:
2 + 5 =
Link
2 + 5 =
.


Miasto Piotrków Trybunalski oraz Realizator: Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 4 im. ks. Jerzego Popiełuszki w Piotrkowie Trybunalskim realizują projekt pn. Autostradą do Transformacji” współfinansowany ze środków Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie  dla Łódzkiego 2021-2027

Dofinansowanie projektu z UE: 3 318 475,98 zł                                         

Całkowita wartość projektu: 3 904 089,39 zł


Celem głównym projektu jest:
Celem projektu jest poprawa jakości kształcenia w Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 4 im. ks. Jerzego Popiełuszki w Piotrkowie Trybunalskim w zawodach: technik spedytor (TS) oraz mechanik pojazdów samochodowych (MPS) na rzecz efektywnego wsparcia sprawiedliwej transformacji poprzez poprawę zdolności do zatrudnienia 90 uczniów (w tym: 8 kobiet i 82 mężczyzn), podniesienie kompetencji/kwalifikacji zawodowych 8 nauczycieli (w tym: 6 kobiet i 2 mężczyzn) oraz dostosowanie kierunków kształcenia szkoły do wymogów rynku pracy poprzez adaptację, utworzenie i doposażenie pracowni szkolnych, organizację staży uczniowskich dla 65 uczniów, realizację dodatkowych zajęć rozwijających kompetencje zawodowe oraz kompetencje kluczowe, społeczne i proekologiczne dla 90 uczniów w terminie od 01.08.2024 do 31.07.2026r.

 
Działania w projekcie:
Cel główny zostanie osiągnięty poprzez realizację działań wynikających z diagnozy:
1. Adaptacja i doposażenie pracowni szkolnych.
W ramach zadania zaplanowano wyremontowanie i doposażenie w sprzęt dwóch pracowni w tym zakup m.in. symulatorów ciągnika siodłowego i wózka widłowego do prowadzenia zajęć na kierunku technik spedytor.
Dla zawodu mechanik pojazdów samochodowych zaplanowano zakup i montaż garażu- wiaty niezbędnej do prowadzenia lekcji pokazowych jak i diagnostyki oraz naprawy podzespołów.
Ponadto w ramach zadania zaplanowano adaptację placówki pod katem dostosowania do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wszystkie pomieszczenia będą spełniać zasadę dostępności zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027.
 
2. Dodatkowe zajęcia zawodowe, kursy i szkolenia dla uczniów.
Łącznie w zadaniu będzie brało udział 90 uczniów (8K i 82M). Jeden uczestnik może brać udział w kilku kursach/zajęciach. Kursy mają na celu zdobycie dodatkowych umiejętności zwiększających ich szanse na rynku pracy.
 
 
 
Zaplanowano realizację kursów/szkoleń:
A) Dla zawodu technik spedytor:
  1. Szkolenie specjalistyczne: Eksport towarów-procedury i dokumentacja, dla 20 osób (2gr x 10os.) x16h/gr.
  2. Szkolenie specjalistyczne: ADR-transport, składowanie i oznaczanie materiałów niebezpiecznych, dla 20 osób (2gr x 10os.) x 8h/gr.
  3. Szkolenie ABC obrotu towarowego z zagranicą, dla 10 osób, 6h.
  4. Szkolenie „Skuteczny specjalista ds. transportu i spedycji” dla 20 osób, (10os/gr-2gr) x 12h.
  5. Szkolenie „Jak zostać dyspozytorem w firmie transportowej” dla 10 osób, 15h.
  6. Szkolenie „System monitorowania przewozu towarów, od podstaw, dla 10 osób, 8h.
  7. Szkolenie „Procedury i dokumentacja związane z importem i eksportem towarów. Warsztat eksperta -praktyka”, dla 10 osób, 16h.
 
B) Dla zawodu mechanik pojazdów samochodowych:
  1. Kurs pierwszej pomocy, dla 50 uczniów (10h/gr x10os).
  2. Kurs na kierowcę – operatora wózków widłowych podnośnikowych wszystkich typów z napędem spalinowym, akumulatorowym lub na gaz propan – butan LPG z egz. przed UDT dla 50 osób.
  3. Kurs „Spawania Metodą MMA” dla 20 osób, 145h (2gr x 10 os.).
  4. Kurs „Spawanie łukowe w osłonie gazu elektrodą topliwą dla 20 osób (liczba godzin: 145h (2 gr x 10os).
  5. F-GAZY. Szkolenie z zakresu ustawy o F-Gazach zakończone uzyskaniem zaświadczenia dla 10 osób, 5h.
  6. Układy klimatyzacji w pojazdach hybrydowych i elektrycznych, 8h, 8 osób.
  7. Przeprogramowanie sterowników w pojazdach BMW, Mercedes, Toyota, Renault, Volvo oraz obsługa, 7h, 8 osób.
  8. Diagnostyka w praktyce z wykorzystaniem testera KTS i oscyloskopu–12h, 8 osób.
  9. Diagnostyka automatycznych skrzyń biegów, 12 h, 8 osób.
  10. Diagnostyka i obsługa pojazdów hybrydowych 12 h,  8 osób.
  11. Nowoczesne układy oświetlenia: budowa, zasada działania oraz regulacja, 8h, 10 osób.
  12. Kurs na prawo jazdy kat. C, 20 osób.
  13. Kwalifikacja wstępna 280 h, 20os.
  14. Diagnostyka automatycznych skrzyń biegów, 20 osób. Szkol. w siedzibie BOSCH Warszawa.
  15. Kurs podniesienie kwalifikacji i kompetencji zawodowych (uprawnienia SEP-1kV), 50 osób, 40h (kurs+egzamin).
 
Zaplanowano również realizację zajęć dod. przygotowujących uczniów do egzaminów zawodowych:
  1. Zajęcia dodatkowe przygotowujące do egzaminu zawodowego MPS 50 os, 5gr/10os x60h=300h.
  2. Zajęcia dodatkowe przygotowujące do egzaminu zawodowego TS 40 os (300h).
 
 
3. Zajęcia dodatkowe z kompetencji kluczowych.
Łącznie w zadaniu będzie brało udział 64 uczniów. Zajęcia mają na celu zdobycie dodatkowych umiejętności w zakresie kompetencji kluczowych oraz przygotowania do zdania egzaminu maturalnego (matematyka, j. angielski, informatyka). Program zajęć wykracza ponad podstawę programową.
Zaplanowano realizację następujących zajęć dodatkowych:
1. Zajęcia z języka angielskiego 32 os., 4gr. x 30h=120h,
2. Zajęcia z matematyki 32 os. 4gr. x 30h=120h,
3. Zajęcia z informatyki 32 os. 4gr. x 30h=120h.
 
4. Klimat
W ramach zadania zaplanowano realizację zajęć proekologicznych dla 90 osób, 9grx10h=90h tj. dla wszystkich uczniów biorących udział w projekcie.
Zajęcia dodatkowe będą miały na celu uporządkowanie i rozszerzenie wiedzy proekologicznej oraz zaznajomienie uczniów z rozpoczynającym się procesem transformacji regionu.
 
5. Doradztwo zawodowe i pomoc psychlogiczno-pedagogiczna dla uczniów.
Uzupełnieniem działań w projekcie jest rozwój doradztwa edukacyjno-zawodowego w ZS 4 poprzez organizację grupowych zajęć z doradcą zawodowym dla 50 os. (5grup x10h= 50h oraz zajęcia indywidualne z doradcą 50 os x 3 h/osobę = 150h.
Ponadto dla uczniów, w szczególności ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zaplanowano realizację zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne (2gr/10os x 30 godzin = 60h oraz zajęć radzenie sobie ze stresem (6gr/10os x 10 godzin =60h.
Dodatkowo w ramach zadania zaplanowano wyjazdy zawodowe dla każdego zawodu jako formą współpracy społeczno – gospodarczej m.in.:
  1. do Portu Lotniczego Łódź dla kierunku spedytor, 30 osób,
  2. do Centrum simracingowo-szkoleniowego Apex One we Wrocławiu dla 30 osób,
  3. na Targi Branży TSL odbywające się̨ corocznie w Poznaniu i w Warszawie, dla 30 osób,
  4. do Centrów Dystrybucyjnych, dla 30 osób,
  5. Volkswagen Poznań́- fabryka silników. 2 wyjazdy po 30 osób= 60 osób.
  6. wyjazd na Targi Techniki Motoryzacyjnej w Poznaniu dla 30 osób.
 
6. Staże uczniowskie
Projekt zakłada współpracę szkół lub placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe z ich otoczeniem społeczno-gospodarczym- staż uczniowski. Miejsce realizacji staży:
Szkoła współpracuje z pracodawcami na terenie Miasta Piotrków trybunalski i okolic którzy zadeklarowali chęć współpracy w zakresie staży, m.in.:
Spedimex sp. z o.o., Centrum Dystrybucyjne Kaufland, Hearing Polska sp. z o.o., DRINK ID sp. z o.o., PGO S.A. Pioma-Odlewnia, SFC-Solutions Piotrków sp. z o.o. Agata Meble, IKEA, Polanik.
Uczestnicy projektu 65 os. weźmie udział w stażach uczniowskich w wymiarze 150h/uczeń.
 
 
6. Doskonalenie nauczycieli z zakresu szkoleń/kursów
Nauczyciele uczący w ZS potrzebują wsparcia w zakresie nabycia nowych kwalifikacji/kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć z zakresu kształcenia zawodowego na kierunkach TS i MPS.
 W ramach projektu zaplanowano:
1. 1.Studia podyplomowe „Biznes i zarządzanie”, 360 godzin dla 1 nauczyciela.
2. Studia podyplomowe: Matematyka dla 1 nauczyciela w wymiarze: 300h.
3. Kurs dla 1 nauczyciela „Pierwsza pomoc” 66h w tym 41 praktycznych.
4. Szkolenie ADR 2023-2025 Transport drogowy towarów niebezpiecznych – najnowsze wymogi prawne i praktyka,12 h dla 2 nauczycieli.
5. Szkolenie „Zabezpieczanie i mocowanie ładunków w transporcie drogowym 2024 roku - przepisy i praktyka”, 6 h. dla 2 nauczycieli.
6. Szkolenie „Przewozy nienormatywne w 2024 – przepisy i praktyka”, 6 h. dla 2 nauczycieli.
7. Szkolenie „Zarządzanie transportem drogowym w 2024 r. z uwzględnieniem zmian wynikających z Pakietu mobilności - przepisy i praktyka”, 6 h dla 2 nauczycieli.
8. Szkolenie specjalistyczne: Eksport towarów - procedury i dokumentacja, 16h dla 2 nauczycieli.
9. Studia podyplomowe Edukacja dla bezpieczeństwa i Biznes i zarządzanie dla 1 nauczyciela.
10. Studia podyplomowe Informatyka dla 1 nauczyciela.
 
Rezultaty w projekcie (wskaźniki produktu i rezultatu):
  1. Całkowita liczba osób objętych wsparciem – 98 (14-k; 84-m)
  2. Liczba osób biernych zawodowo objętych wsparciem w programie – 90 (8-k; 82-m)
  3. Liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność́ na własny rachunek, objętych wsparciem w programie – 8 (6-k; 2-m)
  4. Liczba osób w wieku poniżej 18 lat objętych wsparciem w programie – 44 (3-k; 41-m)
  5. Liczba osób w wieku 18-29 lat objętych wsparciem w programie - 46 (5-k; 41-m)
  6. Liczba osób z wykształceniem co najwyżej średnim I stopnia (ISCED 0-2) objętych wsparciem w ramach programu – 90 (8-k; 82-m)
  7. Liczba osób z wykształceniem wyższym (ISCED 5-8) objętych wsparciem w ramach programu – 8 (6-k; 2-m)
  8. Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem – 90 (8-k; 82-m)
  9. Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich – 65 (4-k; 61-m)
  10. Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym - 90 (8-k; 82-m)
  11. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem: 8 (6-k; 2-m)
  12. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem - 2
  13. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem 2 (2-m)
  14. Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami - 1
  15. Liczba wspartych szkół kształcenia zawodowego i ustawicznego – 2
  16. Liczba projektów, w których wnioskodawca posiada siedzibę, filię lub oddział na terenie obszaru transformacji określonego w Terytorialnym Planie Sprawiedliwej Transformacji Województwa Łódzkiego - 1
  17. Liczba zrealizowanych godzin stażu uczniowskiego – 9 750
  18. Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (EFRR/FST/FS) – 1
  19. Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu - 82 (12-k; 70-m)
  20. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu - 75 (7-k; 68-m)
  21. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu 7 (5-k; 2-m)
  22. Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje cyfrowe po opuszczeniu programu - 50 (4-k; 46-m).
← powrót